Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
25.10.2007, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
x-lukas | 10.11.200713:56
Udělali jste mi radost :­-­) Váš článek jsem četl dnes, ale komponenty jsem nakupoval už včera, i tak v širším doporučovaném výběru jsem se ocitl vždy. +1
Odpovědět0  0
CoSoco (1) | 4.11.200715:35
máte tady sice hezkou tabulku s cenami, ale chtělo by to i odkazi na obchody.... nejlíp online :­-­)
Odpovědět0  0
xtonda (57) | 1.11.200712:33
Tak to by mě teda zajímaly ty zdroje s účinností nad 80%, jde mi o zdroj k PC postavenému na Intel D201GLY, tj. spotřeba desky a disku cca 25 ­- 30W. Může někdo doporučit ATX12V kompatibilní zdroj, který bude pracovat s účinností alespoň 80% s tímto odběrem? A ideálně pokud bude cenově přiměřený, asi by zdroj neměl stát víc než deska i s CPU.
Odpovědět0  0
gruppe (5) | 26.10.200720:28
zel bohu mi cely clanek prijd ejako by byl par mesicu stary.
1. 3,90 za Kilowatthodinu??? KDE BOZE? u nas 4,40+podle tarifu ci jisticu, pristi ro 5,50

2. mluvite o mITX sestavach a vynechate uplne Intelackou nITX s nekolikanasobne nizsi cenou????

3.vykon x2600XT je v testu HRUBE podhodnocen, odvolavate se na nejake mereni, ale nevim odkud, na Catalystech 7.10 je 2600XT tesne za 1950PRO, nekde dokonce rychlejsi ­- byt i pretso souhlasim ze je x1950GT­/PRO lepsi volba ­- uvadite cenu od 3500,­- ale da se sehnat uz od 3000 !!!
Kdosi tu psal nejaky nesymsl o 100W spotrebe x1950PRO vs 40W spotrebe x2600XT ­- totlni nesmysl, karty jsou si ve spotrebe skoro rovnocene, rozdil v zatizeni a bez je MAX 20Wattu. A proc je na karte pridavne napajeni? MA POMAHAT dodavat dostatek energie ­- ne kazda deska ma dost ucinne napajeni.

4. AMD­/ATI desku si ziskali velkou oblibu ­(sic ne u me­) ale i presto jste jim mohli venovat vice nez jen vykrik v podobe vety.

Dal uz jsem to ani necetl, prvni tri stranky stacily...diky za snahu.
Odpovědět0  0
xtonda (57) | 1.11.200712:29
Ne, cena elektřiny v nejběžnější sazbě D 02d je pod 4Kč, kompletní ceníky zde: http:­/­/vetrani.tzb­-info.cz­/t.py?t=4&i=14&h=11.
Odpovědět0  0
M.M.X. | 25.10.200716:47
Len male pripomienky k vyberu; odporucal by som laserovu mys, daju sa kupit uz od 500 kc a na rozdiel od optiky ktora je velmi citliva na povrch stola sa da laserova mys pouzivat na comkolvek a je schopna snimat pohyb priblizne do vzdialenosti 1 cm nad povrchom, obcas som nuteny pouzivat aj optiku a ten rozdiel je velmi viditelny
Co sa tyka monitora tak zdoraznil by som niektore vlastnosti, hlavne typ panelu ­(nekupovat lacne ale nekvalitne TN­)
A k OS pripomienka na niektorych prispievatelov ­- vistu business pouzivam od januara, tj 10 mesiacov, a nie je o nic horsia ako XP, v niektorych vlastnostiach prave naopak. Takze ak nieco povazujem za modny trend tak je to prave nadavanie na vistu, zvlast od uzivatelov ktori ju nikdy neskusali pretoze po 6 rokoch s XP su jednoducho len prilis lenivi zvyknut si na nieco nove. BTW naco je niekomu karta s podporou DX10 ak pouziva WXP ktory DX10 nepodporuje? :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4713) | 25.10.200721:15
K té laserové myši. Vám například schopnost snímat povrch i z větší vzdálenosti vyhovuje, někomu to zase nepřekonatelně vadí. A jak je i v článku zmíněno, na periferie není kladen důraz, každý preferuje něco jiného, to se ostatně týká i monitorů.
Odpovědět0  0
M.M.X. | 25.10.200721:43
no minimalne pri hi­-end zostave predpokladam pocitate s tym ze na tom niekto bude hrat hry, a prave pri prudkych pohyboch ­(hlavne pri fps­) sa mys obcas dostava mierne nad povrch a myslim ze za tie dve stovky to stoji
a co sa tyka monitorov tak neviem kto preferuje hnusny obraz na ktory sa z vacsieho uhla neda pozerat :­) ­(nakoniec o technologiach panelov lcd je tu dost dobry clanok a aj na zaklade tohto clanku som vybral ten svoj ­(NEC 20WGX2, panel AS­-IPS­)­)
Odpovědět0  0
dement | 25.10.200723:52
Nikdo nerikal, ze je Vista horsi nez XP, pouze ze ma zbytecne krvave naroky na system resources cimz snizuje vykon PC. V nekterych vecech je pochopitelne lepsi, v mnoha jinych zas nic vyznamne noveho neprinasi, alespon ne beznemu uzivateli, ktery nejvic oceni Aero a dalsi gfx efekty. Ty se opravdu povedly. XP jeste rozhodne nepatri na smetiste, i kdyz me je to sumafuk, pouzivam Linux a *BSD. Co se tyce DX10, budu parafrazovat ­- k cemu je komu karta s DX10, kdyz ma zalostny vykon ­(GF 8400GS, 8500GT, HD 2400Pro­/XT, ale treba i povedenejsi GF 8600GT­) a nedokaze potencial DX10 vyuzit?
Odpovědět0  0
krabat | 25.10.200713:50
se mi nezda, ze ten rozdil vykonu za x1950pro by byl tak propastny, jak to mate v grafu. ty testy urcite nebyly delany s novymi ovladaci...
Odpovědět0  0
jezevcik | 25.10.200713:39
Trochu mi unika smysl toho, proc u nejlevnejsi AMD sestavy je zakladni deska s integrovanou grafickou kartou a zaroven i se solo grafickou kartou. Neni to tak trochu zbytecnost? ;)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4713) | 25.10.200721:12
No on je důvod ten, že ne každý potřebuje právě onu PCIe grafickou kartu. Takže počítač je složen tak, aby byl vhodný pro uživatele, kteří chtějí vyšší grafický výkon, tak i pro ty, kteří jej nepotřebují a s integrovanou grafikou si vystačí ­(těm stačí odečíst těch pár korun za PCIe grafiku a dostanou výslednou cenu­). Do přehledu toto upozornění doplním, aby to bylo evidentní.
Odpovědět0  0
J.P.S. | 25.10.200713:12
Ještě by se dala uvést kancl sestava do 5000,­- s DPH ­- např:

Intel Little Valley BLKD201GLYL
A­-Data DIMM 1024MB DDR II 800MHz
SH­-S182D černá
Hitachi Deskstar 7K160 HDS721612PLAT80 ­- 120GB
EuroCase MD1004 černá ­- Middletower 350W

PS:
Vím, že ta skřín je nadrozměrná, ale mATX se zdrojem by to tak o 1000,­- zdražila.
Odpovědět0  0
Wixen | 25.10.200712:38
Doporučuji doplnit skříně o model Sharkoon, který podle mě nabízí lepší vnitřní uspořádání než elite a je levnější.
Odpovědět0  0
drifter | 25.10.200712:51
No Sharkooní skříně vypadaj hodně dobře, super větrání, německý výrobce... Co mě osobně odrazuje je fakt, ze tuzemské zastoupení­/reklamace je až v Ostravě a že výrobce není schopen na webu uvést váhu­/sílu plechů ani u jednoho produktu.
Odpovědět0  0
Thomasek (7) | 25.10.200719:06
měla by být SECC 0,8mm a váha 7­-9kg podle různých webů, ale že to není schopen uvést výrobce na svém webu je trestuhodné.
Odpovědět0  0
drifter | 25.10.200711:55
Přijde mi, že sekce skříní již trochu zasmrádá, už hodně dlouho je doporučován stále stejný výběr Mambo­/KME­/Elite, a to dokonce pro všechny sestavy, i za 30 000. Co takhle trocha aktualizace, třeba po konzultaci s Janem Vítkem, který má na SHW skříně zřejmě na starosti? Jinak každopádně díky za každoměsíční články, jsou přinejmenším dobrou inspirací.
Odpovědět0  0
Atomek | 25.10.200711:45
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-311BDA95ECDDBEE0C1257324005E8E8B.html

Chapu ze vymyslet nove zavery je asi nuda.. ale kdyz uz sme u toho kopirovani starsich clanku, jak si pak muzeme byt jisti relevantnosti tech dnesnich? Co kdyz se pri tom kopirovani neco zapomene smazat :)
Odpovědět0  0
joujou | 25.10.20078:14
Athlon 64 X2 3800+ EE je dokonce k sehnání v 35W verzi.........bohuzel uz neni nikde
Odpovědět0  0
MarekX | 25.10.20078:52
Přesně tak, taky jsem ho sháněl a smůla. :­-­(
Kdyby někdo tušil kde sehnat dejte prosím vědět.
Odpovědět0  0
Rimmerak | 25.10.20079:04
Mohu se zeptat, proč tak haníte 2600XT když ve vetšině těstů se držela za X1950 a navíc má UVD? Do Low­-end sestavy grafika jak dělaná. Mluvíte o spotřebě, a pak doporučíte 100W X1950 oproti 40W HD2600XT. Sám mám X1950, protože neřeším spotřebu za každou cenu, ale když začnete článek povídáním o spotřebě, měl byste v tom duchu pokračovat alespon u low­-endu.
Odpovědět0  0
joujou | 25.10.20079:23
presne tak ted, se rozhoduju co koupit a radsi budu mit vo par procent horsi 2600xt nez dvakrat tak zravou oldschool x1950, podpora HDvidea se taky hodi
Odpovědět0  0
Ravenhorn4 | 25.10.200710:49
Je to pravda. 2600XT za cenu pod 2500 kč je mnohem lepší volba jak dražší 8600GT, která je většinou méně výkoná.
Odpovědět0  0
dement | 25.10.200712:23
X1950Pro ma 66­-70W, HD2600XT 45W ­- vsechno fulload ve 3D rezimu, v 2D jsou spotreby takrka shodne. 100W nema snad ani 1950XT, mozna tak XTX. Jinak souhlas, ze HD2600XT je zajimava grafarna, i kdyz 1950Pro je porad znatelne vykonnejsi.
Odpovědět0  0
Rimmerak | 25.10.200717:43
A proč má tedy X1950PRO i GT přídavný napájení? šestipin, případně molex? Když PCI­-e dodává 75W...
Jasný, kvuli taktování, ale to je spíš naše vysvětlení, než výrobcovo. Já kdesi čet, že X1950XT má 115W, X1950PRO má asi 95W.
Odpovědět0  0
dement | 26.10.20070:02
Ja mam tech 66­-70W u 1950Pro z mereni wattmetrem na ruznych sestavach. Z mereni spotreby v testech na SHW jsem si pak odvodil, ze 1950XT ma neco malo pod 100W.
Odpovědět0  0
??? | 25.10.200718:17
ani by som nepovedal staci na 2600XT abgrejdnuť ovladače od vyropcu a zadupe do zeme ako aj 1950­-ky tak aj 7950GX2 1GB a samozrejme predraženu 8600GTS. Staši si pozrieť nove testy z najnovšimy ovladačmi. Nechapem ako mozte porovnavať 2600XT s 1950 ? vsak to je neporovnatelne 1950 nedokažu DX10 maju 2x večšiu spotrebu su hlučne zastarale a v novich hrach pomalšie ako 2600XT a to eštte stoja o 50% viacej fakt nechapem ako možte porovnavať 1950­-ky s 2600XT
Odpovědět0  0
dement | 26.10.20070:07
Na tohle snad ani nema smysl reagovat. A douc se gramatiku. ­"abgrejdnut­", ­"od vyropcu­", ­"najnovsimy­", ­"vecsiu­", ­"novich­", OMG.
Odpovědět0  0
meeee (38) | 25.10.20079:25
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
drifter | 25.10.200711:31
To je sice pekne, ale vyhledavace zbozi nemaji v pripade HW moc velkou vypovidajici hodnotu, protoze v katalogu ho mohou mit treba vsude, ale realne ho na sklade nevideli treba pul roku. Coz je i pripad tohohle CPU ­- a to je ten lepsi pripad, protoze v tom horsim tam maj obycejnej 3800+ EE 65W ­(ADO3800CUBOX­) a pritom v infu u produktu mohou mit napsano ADD3800CUBOX ­(=35W­). Je to lzivy udaj ale jsou samo z obliga, pac ­"technicke udaje se mohou bez upozorneni menit­", ­"obrazky jsou pouze ilustracni­" a podobna kopa alibistickych kecu.
Odpovědět0  0
Banshee (45) | 25.10.200719:10
X2 3800+ EE se da celkem v pohode sehnat, ale uz jen 65W verze, s 25W je to horsi.
Ta 65W skladem: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 25.10.200711:23
Zrovna před pár týdny jsem ho objednal u CZC. Bohužel mi přišla 65W verze :­-(
Odpovědět0  0
drifter | 25.10.200711:38
No tak to je skoda, zes jim ho neomlatil o hlavu ­- pokud ti prisel tzn. jsi ho dostal postou, mohls ho v pohode do 14 dnu vratit. Ja ho kupoval pred nedavnem taky tam, pac se najednou ­"doba dodani: neznama­" zmenila na ­"za 2 dny­", tak jsem nevahal a dosel si pro nej. Ovsem v CZC meli v systemu pod totoznym skladovym cislem jak 35W tak 65W verzi, a chlapik ve skladu mi pochopitelne vydal tu 65W:­-­). Takze jsem obratem dosel k obchodakovi to reklamovat a nakonec dostal tu 35W. V CZC jsou jinak prijemni, ale holt se clovek musi umet ozvat.
Odpovědět0  0
gigik (81) | 25.10.200712:24
me taky prisla 65w, takze jsem ji poslal zpet a cekam na prachy, 35w uz neni a nebude :­-(
Odpovědět0  0
Zdeněk Eisenhammer (103) | 25.10.200714:10
Já to s nimi samozřejmě řešil, jenže procesor jsem potřeboval a tak jsem si ho nakonec nechal. V době nákupu zrovna obě verze stály stejně. Trochu mě to ale naštvalo, že mi už předem nedali vědět, že 35W verze nepřišla, a rovnou poslali 65W.
Odpovědět0  0
mreasy (14) | 25.10.200715:31
tak to mam stesti, ze sem ho poridil hned jak se objevil...po nekolika malo tydnech byl beznadejne vyprodanej. Tusim ale AMD samo rikalo, ze tehle specialnich kousku nebude moc.
Btw. v domacim serveru se vyjima skvostne :­) dokonce na zaklade mereni muzu tvrdit, ze u tohoto kousku uz neni rozdil v odberu wataze at uz je aktivovanej CaQ nebo ne­(tj. s CaQ ma proc 1GHz a je jen o 3W uspornejsi nez na 2GHz ­- samo v idle rezimu­).
Odpovědět0  0
Noxx_CZ | 19.11.200714:17
Čau, mám ten stejný procák, naštěstí jsem jej stihl objednat :­-­) Zkoušel jsi ho taktovat? Na kolik ses dostal?
Odpovědět0  0
mreasy (14) | 19.11.200714:29
mno nazdar :­) ,
vzhledem k tomu, ze to mam jako domaci pseudoserver tak sem se spis zajimal o podtaktovani nez o opak. Navic tenhle procak si spis clovek koupil kvuli nizke spotrebe a ne kvuli taktovani...na to sou jiny procesory.
Odpovědět0  0
Papik | 25.10.20077:31
Instalací visty se sestavy výkonově zbytečně deklasují nehledě na problémy s nemálo programy i nižší výkon ve hrách. Myslím, že by Vás za ní uživatelé akorát proklínali. Reálné nasazení visty bych viděl za nejméně rok, spíše rok a půl. XP ještě zdaleka nejsou minulostí ani ještě dlouho nebudou, zřejmě jste i Vy podlehl mediálnímu a reklamnímu tlaku.
Odpovědět0  0
Peter_cz (30) | 29.10.200715:08
Nejenom souhlasim, jeste dodavam... Jelikoz delam prevazne sestavy do firem, tak Win Vista Buss. s downgradem na WinXPP, v extremnich pripadech WinXPH! V zadne firme mi nebezi visty! Je to logicke, ve firme potrebuji pracovat a ne neustale resit problemy s kompatibilitou a chybnymi drivery pro ruzna zarizeni ­(treba stare tiskarny atd.­)!! 2GB do pc na kterem pobezi WinXP, word, excel a podobne? Ach NE! Misto toho dam radeji fortron 350GLN a kvalitni desku od intelu! Do kancelarskeho pc dat FSP BS je taky bomba. :­) Ale jinak to samozrejme schvaluju, radeji lepsi zdroj nez pak resit mnohdy prapodivne problemy. Nicmene trochu vetsi kontakt s realitou by neskodil, on pohled pocitacoveho nadsence a firmy je kapanek odlisny.. :­) Jinak 8800GT 512MB uz mam skladem od minuleho tydne, kdyby nekdo chtel. Ale za 5500Kc opravdu neni... Tuhle cenu maji vsechny eshopy prejate od jednoho velkoobchodu, ktery ji realne zatim nema a za tuhle cenu ani mit na 99 procent nebude, leda tak po vanocich...:o­))
Odpovědět0  0
dement | 25.10.20071:41
Semprony LE­-11x0 maj IMHO 256 kB L2 cache. 512 kB disponuji LE­-12x0 a 13x0, coz by je v podstate melo stavet na uroven Athlonu64, vyjma 800 MHz HT.
Odpovědět0  0
snajprik (1597) | 25.10.20076:35
Pekny nick :­)a kde predavaju tie LE­-12x0 a 13x0 čo ja viem na trhu su len Semprony LE­-11x0.
Odpovědět0  0
snajprik (1597) | 25.10.20076:51
inak k tym CPU
Sempron LE­-1250 65nm, 2,2 GHz, 45W, 512KB L2­-Cache 53 USD
Athlon LE­-1620 65nm, 2,4 GHz, 45W, 1 MB L2­-Cache 53 USD
Tie procesori my pripadaju ako Yety každy o nich počul, su už od 1,7,2007 v cenikoch niektorych predajcov, ale ešte nikto ich nevidel :)
Odpovědět0  0
meeee (38) | 25.10.20079:24
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
snajprik (1597) | 25.10.200711:33
ved hovorim že to ponukaju ale ešte to nikto nikdy nevidel :­) vsade je to na objednavku nikde to nemaju
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.